Week 5 alweer! En onze groep heeft een hit op stap. We lijken te hebben attraversiamo had een bemanning van perfect strangers tot een levend, ademend organisme opgebouwd uit 18 unieke bestanddelen en een unified energie. Dit heeft de neiging te gebeuren sneller bij besteding van elke training zondag in een kring zitten wisselen energieke vrttis voor een uur of zo in de groep pranayama en meditatie. Yogi geest groepje! Ik kon niet meer dankbaar een deel te zijn van een dergelijke aard en intelligent bos van stagiaires die al zo te popelen om te leren alles wat ze kunnen. En het is een goede zaak, want na deze week ga ik het nodig een aantal slimme studie buddies! Ik nauwelijks weet waar te beginnen, dat kan te maken hebben met de breedte van informatie was er op te vangen, de diepte van het onderwerp, of het feit dat we ons een paar uur rechtstreeks zondag mediteren, pranayamaing en gestut in prachtig ontspannend yoga pose. Zonk stad!

Als u al houden zou je weten hoe enthousiast ik ben over het in-class helpen onderdeel van de opleiding. Het andere stuk van de mentor/mentee puzzel is bi-maandelijkse bijeenkomsten waar we kruipen samen met onze mentor en kauwen de yoga. Deze week hebben we (ik en de 5 andere mooie dames onder de gewaardeerde leiding van de moedige Mevrouw Paula Lynch) bijeen om te bespreken secties van BKS Iyengar Boom van Yoga (waarom is dit niet een meer populaire boek?) en om uit te leggen op de KUNST van het begeleiden. Want wat is het eerste wat je wilt doen als je iemand ziet in downdog, gewicht in hun armen, vechten met hun zou kunnen strekken van de ellebogen, handen en alle gerimpelde, vingers brei zoals wanten? Moet vast!

Of wat dacht u van een gewone oude arme postured tadasana? Yoga leraar hersenen schommels in actie, zoals de Heer Gadget, het scannen van alle dingen "mis" met deze foto. Langzaam naar beneden en zet dat dopsleutel weg! Blijkt, wat je echt zou kunnen gebruiken is een aantal floss en een goed poetsen! Er is, met andere woorden, dit is minder over wat ze niet doen en meer over het werken met wat ze aan het doen ZIJN. De inspanning is er. Toon medeleven, ontmoet ze de helft weg.

Een perfecte overgang naar proptastic restorative yoga training! Een weekend is echt niet genoeg om te graven in de diepe praktijk en methoden van restorative yoga, maar we waren gelukkig genoeg om het eerbiedwaardige Jillian Pransky om ons te leiden door dit belangrijke werk. En het werk. Meestal restauratieve wordt gezien als de suiker op de top, de soms post-asana klasse verwennerij, of als vervanging voor een meer fysieke praktijk als we gewoon te darn moe. Maar dit is geen cake lopen! Het is ook de gelegenheid om los van compressie, stress, de plaats van de studie van ons eigen bedrijf patronen, svadhyaya, in de fysieke, psychologische en emotionele lichaam. Dit is van zware spullen.

We hebben een geweldige deal bespreken van het zenuwstelsel: het sympathische (fight or flight reactie) vs. parasympathische (rest and digest). Die hun gewone verblijfplaats in het sympathische veroorzaakt door de thermostaat van de hersenen, de hypothalamus, voor het beheren van de release van stress, chemische stoffen, die zijn natuurlijk zeer nuttig in de achtervolgd door een tijger scenario, maar niet zo handig in andere lichaamsfuncties, zoals de spijsvertering, eliminatie, de immuniteit, de groei, het herstel en de voortplanting. Je weet wel, gewoon de kleine banen van levensbelang. Dus je kan je voorstellen hoe over te schakelen naar het parasympathische systeem waarmee al deze andere mechanismen om de zorg van de zaken kan een beetje rommelig. Nogmaals, houd die boormachine in de schuur, Gereedschap Tijd, en aan jezelf, of je student op de helft. Elk beetje telt.

Zoals ik al zei, er is zo veel om over te praten! Bijnier vermoeidheid, de nervus Vagus, het effect van restorative yoga op voorkoming en/of verbetering van de voorwaarden door depressie, angst, ziekte. Maar de duidelijkste en meest voor de hand liggende les die we kunnen leren: niet beknibbelen op de savasana! In wezen, in een ontspannen pose als je rechtop kan dus goed zijn dat uw lichaam te kunnen laten gaan op elke laag, waardoor de echte ontspanning, het is niet dat je met het toevoegen van de candy, je poetst afstand van de plaque! Maar ten eerste moet worden aangepakt, en dat, zoals een tandarts afspraak, kan angstaanjagend zijn, vol ongemakkelijk instrumenten aansporingen u en een schuddende stem met de vraag: "doet dit pijn?" Wees vriendelijk.

Om meer te lezen over Jillian Pransky en haar werk bekijk haar website: YogaJillian.com

YD yoga school updates moeten komen vrij regelmatig op zondag, bij de omslag van elke week. Disclosure: de Training is met YogaWorks, NYC (ik word er niet voor betaald om dat te zeggen, Paula Lynch rotsen).

Dank aan iedereen die gedoneerd elk bedrag. Ik kan nog wel gebruik maken van de ondersteuning. Als u genieten van YD overweeg dan een donatie. Dank u!