door Stephanie Carter

Ik heb een lange, woelige relatie met yoga. We voor het eerst ontmoette in het begin van de jaren ‘ 90 en waren onafscheidelijk, tot een ondoordacht fysiotherapeut vertelde me dat yoga slecht was voor mijn nek (jongen was hij verkeerd). Na het gaan onze eigen weg, we herenigd enkele jaren later en had een serie van verzengende op-opnieuw-uit-weer zaken tot ongeveer 10 jaar geleden, toen we uiteindelijk beneden. Zoals elke relatie, we hebben ons aandeel van ups en downs, maar de situatie is verbeterd sinds ik geleerd om te navigeren door de ‘downs.’ Misschien wel de lastigste onderdeel van een relatie is wanneer de eerste uitbarsting van vreugde en opwinding voorbij is en de alledaagse sets in, wanneer de huwelijksreis is voorbij.

Misschien heb je ervaren dit zelf. U ontdekt (of her-ontdekken) yoga en het maakt je een goed gevoel. Je vraagt je af waar yoga heeft mijn hele leven geweest? Je valt in liefde met de praktijk, de lifestyle – misschien heb je fantaseren over hoe een leraar (of eigenlijk een!). Alles wat je wilt doen is yoga. U verplichten tot het beoefenen van X maal per week, en je doet het, gelukkig. U hekel aan dingen als werk dat in de weg van de praktijk. Toen op een dag, wanneer er niets in het bijzonder de hand is, je niet echt het gevoel te oefenen. Misschien praat je jezelf in – en misschien blijkt het om een grote praktijk, of misschien hoeft het niet. Zelfs uw favoriete leraar begint er op te lijken dat het een beetje muf. Je hebt een muur – de huwelijksreis is voorbij. Op dit punt in de relatie, veel mensen bail out op zoek naar groenere weiden (pilates iemand?). Maar als je kunt sturen door deze lastige periode zal je beloond worden met een diepere, meer bevredigende relatie.

Vrouwen tijdschriften staan vol met artikelen over hoe je "houden van de magie leven" in uw huwelijk/slaapkamer/etc. Hoe doe je dit met yoga? In tegenstelling tot de romantische partner, yoga niet de zorg over trouw. Een geweldige manier om te vernieuwen uw enthousiasme is om te proberen de verschillende klassen en verschillende stijlen van yoga. Ga naar een workshop. Soms vonken een nieuwe rente – andere tijden, het maakt je blij om terug te keren naar uw routine. Één van beide manier, om uit je comfort zone is zelden een slecht idee.

Een andere tactiek is om iets nieuws te leren. Als u nog niet studeerde anatomie, check it out. Lees (of lees) de yoga sutra ‘ s. De Bhagavad Gita. Mediteren. Iets nieuws leren en laten informeren over uw praktijk, uit en op de mat.

Natuurlijk, soms vind je werkelijk, diep verzadigde en ziek van yoga, en je nodig hebt om een pauze te nemen (er, ik heb het gezegd). Geef jezelf toestemming om een week of zo uit. Afwezigheid maakt het hart grow fonder en je kan zelfs te missen van je tijd op de mat. Yoga is niet overal te gaan – het zal er voor je als je terug. Gewoon blijf niet te lang weg, of zal uw lichaam beginnen te klagen.

Zoals bij elke relatie voor de lange termijn, hoewel, er zijn goede tijden en slechte tijden. Er zijn dagen dat je geen zin om te oefenen en je doet het toch te dagen dat er niets gaat recht in de praktijk, de tijden van de schade, en de tijd van zelfgenoegzaamheid. Ziekte en gezondheid. Het bekijken van uw relatie met yoga als een lange termijn een, en het duidelijk maken van de motivatie om te oefenen zal u helpen sturen door middel van deze tijden. Wat doet yoga voor je doen? Waarom moet je oefenen? Het verduidelijken van je motivatie kunt u zien dat de relatie inderdaad een two-way street. Wees duidelijk over wat yoga voor je doet, en je zal meer kans om heen en weer bewegen.

Uiteindelijk, hoewel, er is geen Heer/Mevrouw Yoga – yoga is niet een ding, een persoon of entiteit buiten jezelf. Het is een uitdrukking van de relatie met jezelf en je inzet voor je eigen welzijn. Alle energie die u in uw yoga relatie gaat direct terug naar U, die vervolgens kunnen krijgen omgeleid naar uw dierbaren te maken van de wereld een betere plek te maken. Dus waag de sprong! En wie weet, een tweede huwelijksreis kan worden rechts om de hoek.

artikel oorspronkelijk gepubliceerd op Stephanie Carter ‘ s blog.

Over Stephanie:

Ik heb mijn Ph. D. in de Klinische Psychologie met een specialisatie in de Neuropsychologie in 1998. Na het werken in een particuliere praktijk en in het state mental hospital systeem voor meerdere jaren, ik begon met lesgeven yoga op het state hospital aan collega-medewerkers tijdens mijn lunchpauze, dat werd het hoogtepunt van mijn week. Dit moedigde me aan om in te schrijven in en voltooien van de lerarenopleiding op de Esther Vexler Yoga School, en om te registreren met Yoga Alliantie als een Geregistreerde Yoga-Docente (RYT200). Sindsdien heb ik vervolg mijn studies in de therapeutische yoga, Ashtanga/Vinyasa, farmacologie en anatomie. Ik heb ook gecertificeerd worden om te leren Core strenght Vinyasa Yoga en Yoga Krijgers methode voor het werken met trauma ‘ s van slachtoffers. Lees meer op www.stephaniecarteryoga.com.