Book Review + Interview hieronder. Stay tuned voor de giveaway!

door Nancy Elzen

In het Leren om te Ademen: Mijn Jarenlange Zoektocht naar het Brengt Rust in Mijn Leven , Priscilla Warner dapper opent over haar slopende paniekaanvallen en angst stoornis. Haar verhaal is er één van raw-afleveringen en prachtige successen die worden gedeeld met eerlijkheid en het hart. Warner treffend schetst haar verhaal met zoveel enthousiasme dat de een vaak verder kijken in de richting van haar bronnen (d.w.z. Sharon Salzberg, Belleruth Naparstek, Ayurvedische olie behandelingen) te onderzoeken op meer. Warner schrijven is echt, lyrische en zo vasthield van het hart dat de lezer heeft het gevoel alsof ze hen met haar mee op deze reis. We juichen als de dingen werken en pijn wanneer ze inzinkingen.

Leren Ademen is een autobiografie, maar voelt zich ook als een geweldige gids voor iedereen die last heeft van paniekaanvallen of angststoornis, of zelfs maar iemand kent die dat doet. De voorbeelden Warner aandelen van haar ervaringen zijn prachtig en eerlijk beschreven, zodat de lezer voelt zich vaak alsof ze ze ook. De echte schittering van Warner ‘ s te schrijven, is dat ze deelt met haar diepe worstelt met een licht en waarheid, dat maakt het boek een van de "can’ t put it down" soort zonder ooit het gevoel als een domper. Het is vrolijk, leuk en u wilt diepe duik in als u juichen voor haar te komen op de top van haar strijd.

Nancy: Schrijven over uw angststoornis in mijn inschatting vergt veel moed. U opent over iets te beperken en te privé en te delen met iedereen die kan lezen van uw boek. Hoe heb je het overwinnen van een angst en aarzeling die u zou kunnen hebben op het onderwerp of was je volledig comfortabel het delen van jezelf van wratten en al?

Priscilla: om heel eerlijk Te zijn, ik schreef het boek dat voorstel waarin mijn missie om te genezen, omdat ik wilde stoppen met reizen voor het laatste boek dat ik co-auteur. Ik had al meer dan 60 steden, popping Klonopin om te vliegen en spreken in het openbaar. Toen de kans om dit boek te schrijven gepresenteerd zelf, ik sprong op de kans om mezelf te gooien naar iets nieuws en ‘privé’.

Ha! Ik besteed zoveel tijd door mij in de loop van dit boek, mediteren, vergader-leraren, monniken en mystici, dat ik niet denk aan hoe het zou voelen om te gaan "openbaar" met mijn verhaal. Maar toen bezocht ik het huis van Dale Atkins, een therapeut verschijnen met mij de volgende week in De Today Show, ik barstte in tranen uit. "Wat heb ik gedaan?" Vroeg ik haar. "Waarom ben ik bloot mezelf en mijn pijn zoals deze? En waarom heb ik sleep mijn familie in deze?" Ze verzekerde mij dat mijn portret van mijn familie in de problemen was een liefdevolle, en gaf me het mooiste cadeau. "Er zijn veel mensen die hier een hele gemeenschap, die zijn u zo dankbaar voor het vertellen van uw verhaal zo dapper. We hebben het allemaal al voor u klaar. En we zijn hier om u te ondersteunen." Natuurlijk, ik barstte in tranen weer!

Zonder te vertellen ook veel over wat er gebeurt in het boek, zijn er alternatieve verwarming methoden/werkwijzen (d.w.z. meditatie, yoga) die u nog vandaag de dag? Kunt u het delen met ons uw praktijk?

Ik mediteer elke dag voor 20 minuten, ofwel zittend in een stoel, mijn minivan, of waar dan zoek ik een rustig moment. Of ik wacht tot het einde van de dag en mediteren liggend in bed voordat ik ga slapen.

Ik beoefen yoga thuis, het doen van een serie houdingen die ik heb gedaan voor de jaren, die ik voor mijn laatste boek-tour. Ik heb geoefend yoga in het Marriot Binnenplaatsen van Boise naar Boston, verdringt meubels. Nu heb ik ook opgenomen in de restauratieve poses mijn leraar in het boek, Amy Elias, leerde mij. Zij en een prachtige voedingsdeskundige met de naam Sheryl Moller ook stelde me voor aan quinoa, zeewier en een gezondere manier van eten, die ik probeer te volgen.

Ik doe nog wat EMDR duidelijk pijnlijke gebeurtenissen of emoties als ze ontstaan. Ik ben gepassioneerd over het verspreiden van het woord over deze prachtige therapie van de voordelen.

Ik nog steeds luisteren naar Belleruth Naparstek krachtige geleide fantasie Cd ‘ s. Ik hou van haar als een menselijk wezen en genezer. Haar stem is zo aardig.

Mijn primaire praktijk deze dagen is grote dankbaarheid. Ik begin elke dag met een gebed van dank.

Ik maak ook meditatieve kleine video ‘ s over de hele dag, waar ik ook ben, doet me denken aan een verblijf in het moment.

Heb je nog steeds last hebben van angst stoornis en/of paniek-aanvallen?

Ik heb er geen last van paniek aanvallen meer. En ik had nooit gedacht dat ik ooit zou zeggen. Ik heb last van faalangst soms. Maar het presenteert zich anders dan vroeger, maar meestal niet in een dramatische manier. Het kan slapeloosheid, of een onrustig gevoel dat ik niet onmiddellijk herkennen. Ik heb soms snap op mijn man, of zonen, en dan besef ik dat ik eigenlijk bezorgd over iets. Ik ben een mens, en het leven kan hard zijn, verdrietig, schokkend en onzeker. Maar meestal ben ik live met grote vreugde en dankbaarheid.

Jullie maken ook sieraden die is echt heerlijk. Vind je het proces van het creëren van iets artistieke (boeken, sieraden, enz.) echt therapeutisch of zijn ze gewoon cool activiteiten die u doet?

Dank u! Ik vind het maken van juwelen zowel ongelooflijk therapeutische en meditatieve. Belleruth Naparstek leerde me dat elke keer dat je focus op iets met uitsluiting van alle andere, je bent aan het mediteren. Toen ik de perfecte kralen naast elkaar op een armband. Ik ben vervoerd. Ik voel zo mee bezig, gelukkig en compleet wanneer ik sieraden te maken.

Het schrijven van boeken, aan de andere kant, is hard werken! Hoewel mijn kantoor is vaak mijn bed en mijn laptop.

Wat is je favoriete yoga pose en minst favoriete pose?

Camel is mijn favoriete pose, want het maakt me bang en sensatie me. Ik ben een beetje zenuwachtig voordat ik gaan wonen, langzaam. Als ik er halverwege, de rug gebogen en de handen bijna aanraken van mijn hakken, ben ik bang en opgewonden tegelijk. En op de dagen dat ik in staat ben om de weg terug, terug gebogen, en vasthouden aan mijn voeten, mijn borst opent in een manier dat wordt spannend. Ik voel me zo open en levendig. En kwetsbaar. Dat is de reden waarom ik vaak dat ik geschrokken.

Mijn minst favoriete pose is geen pose, maar een serie – zonnegroet. Waarom? Niet omdat ik reik naar de hemel en boog omlaag naar de aarde. Niet omwille van de plank, en ik kan het prima doen. Het is die verdomde chaturanga volgorde achteraf dat intimideert mij en mij in verlegenheid brengt. Ik kan het gewoon niet figuur het uit, ongeacht het aantal keren dat ik heb geprobeerd om langzaam alles af, ongeacht hoeveel leerkrachten hebben geprobeerd om mij te helpen met het vinden van mijn weg door. Ik kan niet lijken te bewegen mijn lichaam soepel. Ik wil glijden als een slang, maar ik belly flop. Ik heb besloten voor het moment dat ik kan leven van een gelukkig leven, zonder het doen van chaturanga. Tenzij ik besluit een boek te schrijven genaamd "Mijn Jarenlange Zoektocht om In Chaturanga!"

Wat poses helpen te kalmeren uw angst?

De meeste kalmerende poseren voor mij is child ‘ s pose. Ik kan me voorstellen dat het geval is van iedereen, ja? Ik voel me veilig, veilig, geliefd en verzorgd in die pose.

Heb je het schrijven van mentoren of helden/heldinnen? Hoe zit het met geestelijke mentoren of helden/heldinnen?

Ik bewonder de gedurfde, moedige, eerlijke memoires schrijvers als Lucy Greeley, wiens Autobiografie van een Gezicht inspireerde mij enorm. Ik hield ook Bastard Out of Carolina van Dorothy Allison, en het Benoemen van Alle Dieren, door Alison Smith.

Ik ben zo gelukkig te hebben voldaan aan de geestelijke mentoren ik ontmoet heb via mijn boek. Ze waren allemaal zo nederig, gul, meelevend en wijs: Sharon Salzberg, Sylvia Boorstein, Tara Brach, Jack Kornfield, Pema Chodron, Bob Thurman, Bob Sachs, Rabbi Simon Jacobson, Roshi Pat Enkyo O ‘ Hara en Yongey Mingyur Rinpoche

Wat is uw nummer één stuk van advies voor iemand bestrijding van een angststoornis en wensen om te proberen een aantal van de therapieën die u deed?

Het eerste stukje van mijn advies voor mensen die lijden aan angst is om te erkennen dat ze niet alleen zijn. 6 miljoen Amerikanen lijden aan een paniekstoornis, 40 miljoen van een angststoornis. En ik kan me voorstellen dat de meeste mensen voelen zich erg eenzaam en bang.

Ik stel altijd voor dat mensen kopen Belleruth Naparstek Cd ‘ s van geleide fantasie, paniek, angst of slapen (ze heeft nog veel meer goede films.) Belleruth de beelden nam me mee naar een plaats waar ik nooit gedacht dat ik toegang zou hebben tot op mijn eigen, maar zodra ze liet me zien dat het een rustige plek bestond in mij, had ik het vertrouwen om te proberen en op mijn eigen, opnieuw en opnieuw.

En ik heb altijd citaat van de Dalai Lama, die drong er bij mensen om te beginnen met mediteren, op slechts 5 minuten per dag, en dan de opbouw van een praktijk. Meditatie is het heerlijk om angst, maar je moet het bouwen van een praktijk langzaam doet wat spreekt er voor u persoonlijk. Er zijn zo veel prachtige meditatie leraren, en ze hebben allemaal websites en Cd ‘ s van geleide meditatie. Ik stuur mensen naar dharmaseed.org om te zien welke docenten spreken.

Hier is de video trailer voor het Leerproces van de Adem. Lees meer op Priscilla ‘ s website. Stay tuned voor het boek giveaway!