Neck Pain imageDoor Kristin Marvin, Yoga Tune Up Leraar

Hoofd en nek pijn kan afkomstig zijn van een veelheid van factoren: een slechte houding, gleed of puilden schijf, trauma, spanning van de spieren, spierzwakte, onbalans in de spieren en/of letsel. Deze pijnen zijn een groeiende epidemie als gevolg van onze moderne sedentaire levensstijl (d.w.z. zittend aan een bureau, rijdende auto ‘s, boeken te lezen, te sms’ en, het spelen van video games, TV-kijken). Onze lichamen zich aanpassen aan onze dagelijkse bewegingen om het ons gemakkelijker te maken om te functioneren; echter, in de tijd, deze aanpassingen zijn kosten aan verbonden. Het kan een dag, een week, een jaar of langer totdat je merkt ernstige bezorgdheid in uw lichaam als gevolg van de aanpassing.

Er zijn vele spieren die helpen met hoofd en bewegingen van de nek, maar mijn focus zal de longus capitis of LC (vertaald als de lange spieren van het hoofd). Het longus capitis is een diepe flexor spieren in de nek wiens taak het is om lateraal buigen, draaien en buig het hoofd en de nek. Daarnaast is de LC helpt bij het verminderen van de lordotic curve (naar binnen kromming) van de cervicale wervels. Een van de meest belangrijke is de initiator in het hoofd en de nek flexie. Gezond van hoofd en nek flexie wordt gestart met de LC, gevolgd door de longus colli, anterior scalenes, en vervolgens de sternocleidomastoideus (SCM).

Helaas vandaag de dag, veel mensen keren dit sequencing van het hoofd en de nek flexie; dientengevolge leidt tot chronische nek-extensie. Hoe kunt u ter plaatse? Hun kin is waarschijnlijk uit te steken en niet weggestopt in. In deze mensen de LC spieren hebben inactief en zwakke overuren en kunnen niet goed functioneren. De inactiviteit van de LC leidt tot een overactiviteit van de SCM. Wanneer de SCM is overwerkt wordt vermoeid sneller, uiteindelijk leidend tot chronische forward-head houding (hoofd/nek extensie). Dit kan escaleren tot chronische hoofdpijn, temporomandibular aandoeningen (TMD), chronische rug nek/rugpijn, en zelfs lordose in de cervicale wervelkolom.

Heb je dit probleem? Een eenvoudige test kan u het antwoord geven: het Hoofd raise test. Houdt u niet bedriegen! U hebt een partner nodig om te kijken naar uw beweging. Plat op je rug. Nu, hef je hoofd op uit de grond. Wat is er gebeurd? Als de kin onmiddellijk steeg naar het plafond en til je je hoofd op je zwakke LC spieren. Als uw kin bleef verscholen in, dan je bezig je LC en het werkt en actief is. Als je het niet goed tarief op deze test die u nodig hebt om het versterken van uw LC-door het doen van deze kin-steken oefening: Trek je kin in tijdens een poging om te verhogen uw hoofd in de richting van het plafond (zoals iemand is trekken aan je haren recht omhoog). Doe dit voor 5 seconden, en vervolgens volledig te ontspannen. Herhaal dit 8 tot 10 keer 1 tot 3 keer per dag voor het versterken van het LC.

De volgende keer dat een pijn in de nek of hoofdpijn kruipt omhoog, misschien kun je kin in je weg naar gezondheid!

Probeer deze eenvoudige rek-en strekoefeningen voor verlichting van de pijn in uw nek.

Is de LC goed werkt? Probeer de test om uit te vinden!

Kristin is een bewegingstherapeut woon in Perth, Australië. Kristin geniet van het helpen van mensen kennen hun lichaam beter om gezonder te leven, meer actieve levensstijl. Ze leert openbare en privé-lessen, biedt workshops en certificeringen. Lees meer over Kristin op KristinMarvinFitness.com.