YogaDork Ed: Voor de opbouw van yoga beoefenaars, leraren en yogi dabblers! We hebben niet druk op de ‘Dorkasana’ wij zweren.

ltd edition t-shirt met Karma Krijger Kleding een paar maanden bacl. leek machtige geval.

Het krijgen van Dorky met Uw Yoga

Door Sarah Hof, Yoga Tune Up® Docent & Trainer

Toen we voor het eerst naar yoga kan lijken overweldigend: nieuwe woorden in het Sanskriet (is dat niet een dode taal?) het beschrijven van vormen we hebben nooit eerder met ons lichaam, dat iedereen lijkt te weten en vallen in moeiteloos als we slaken, zweet en stam, (of tenminste, dat was mijn ervaring, want ik was te trots om te beginnen in een basis klasse), aantal moves die er zowat onmogelijk en geheel buiten ons bereik, en dan, god zij dank, wij komen te liggen op het eind. Er is een leraar up-front over meditatie, of bewustzijn, of ademen, maar we proberen alleen te krijgen door het een uur en een half zonder verloopt.

Uiteindelijk, in de praktijk, we settelen, we leren en het maken van aanpassingen, herkennen we de namen van de houdingen en de loop van de jaren ontwikkelen we een afstemming op onszelf. Het kan gemakkelijk zijn te krijgen in slaap gesust een idee van hoe onze praktijk eruit ziet en voelt, en wat we denken dat ons lichaam kan doen. In andere woorden, we beginnen om genoegzaam achterover te leunen in onze praktijk.

Niet dat we niet nog steeds enorme voordelen, of kijk vooruit naar het eind van een lange dag als een manier om te downgraden en tot rust komen of genieten van dat we eindelijk lekker in een brughouding in het midden van de kamer na 5 jaar proberen. En de ervaring van een eigen praktijk, het verdiepen van onze relatie met onszelf, naar meer en meer bewustzijn door middel van regelmatig oefenen en zelf-onderzoek is wat yoga is alles over.

Maar zonder nieuwe stimulatie, zonder onszelf uitdagen, kan het gemakkelijk zijn om zich te vestigen voor de mid-range van zowel onze mogelijkheden en onze ervaring. Ik heb het gevoel dat dit me meer dan eens, en uit mijn eigen ervaring kan ik alleen maar zeggen dat we degenen die verantwoordelijk zijn voor het schudden van onszelf uit het (net als bij vrijwel elke andere verandering die we willen maken in ons leven). Je yoga leraar kan alleen maar doen zo veel om u te inspireren: het is mogelijk dat u nodig hebt om te leren van de grote vormen genoemd Dorkasana.

YTU Teacher trainees dorking out watching Gil Hedly speak on fascia

YATU docenten in opleiding dorking uit te kijken Gil Hedley spreken op fascia.

Dorkasana, zoals gedefinieerd door… mij, het is iets dat je krijgt jazzed over yoga, dat geeft je een doorbraak door te komen op een andere manier, of dat verbindt uw leven aan uw praktijk en draden uw wereld samen. Het is iets dat stimuleert je hersenen, of van uw lichaam, of uw hart, en u krijgt van de gewoonten die je hebt gemaakt in uw praktijk.

We kunnen oefenen Dorkasana in een aantal manieren. De waarde van een regelmatige praktijk in onze korte attention-span wereld met een leraar die we leren van en met respect, en met wie we de ontwikkeling van een leraar-leerling-relatie kan niet worden verdisconteerd. Echter, het kan een grote bron van inspiratie om te studeren met een andere leraar, misschien wel in een workshop of retraite, of als aanvulling op uw normale schema. Dit is niet ‘vals spelen’ op uw leraar! We yoga docenten werken aan de grootste van onze mogelijkheden met elke student, en we moeten bereid zijn om te erkennen dat onze mogelijkheden misschien zijn grenzen, en die een student kan profiteren van de wijsheid van anderen.

Van de stoel van de docent, om nieuwe leraren te leren is niet alleen Dorkasana voor onze praktijk, maar ook voor onze eigen leer, en zal ons toelaten om onze leerlingen beter door het verdiepen van onze kennis en vaardigheden. Als een student, keert u terug naar uw normale leraar en de opmerking "ik nam een workshop met bla-de-bla leraar, en ik hoorde een geweldig ding over de onderrug in Urdhva Dhanurasana!" (Je docent zal knikken en glimlachen, en hopelijk houden voor zichzelf dat ze heeft verteld dat u over dit jaar.)

Een van mijn persoonlijke favoriete Dorkasana variaties is te lezen. Er zijn stapels en stapels boeken over yoga vanuit elke mogelijke hoek – filosofie, anatomie, de ademhaling, de memoires – dus als je de praktijk voelt de sleur van alledag, schakel dan de TV, afmelden bij facebook en lezen. Een van mijn oorspronkelijke Dorkasana aankopen: ‘Een Fysiologische Handboek voor Leerkrachten van Yogasana’ van Mel Robin (en in het geval van het woord handboek maakt het geluid van een korte lezen, het is meer dan 600 pagina ‘ s lang). Mijn innerlijke sukkel sensatie aan dit fragment over de proprioceptie van de pagina 208:

"Vraag: Welke zin is blij verrast toen we doen yogasana? Antwoord: Het plezier van het doen van yogasana moet komen van de waardering van de kinesthetische en proprioceptieve sensoren in het lichaam die het bewaken van de ledematen posities, bewegingen en spanningen in de spieren, gewrichten, enz. Net als bij de andere zintuigen, de vreugde van het doen van yogasana neemt toe met toenemende discriminatie en verfijning in de praktijk."

Als u een dagelijkse praktijk, Dorkasana door het doen van het hele ding in omgekeerde richting. Start met savasana (WAT!!). Of kies een pose en het over en over en weer. Elke staande pose die je kunt bedenken. Vervolgens om de arm van de balans. Zie wat er gebeurt. Leren. Blijf in beweging. Groeien. Zoals één van mijn leraren, Manorama, vaak herinnert ons eraan, dat de beoefening van yoga is niet over het worden van een ander ding. Het is niet voor het toevoegen van meer lagen op, maar voor steeds dichter en dichter bij de kern totdat we Dat. We willen niet te eindigen yoga beoefenaars, we willen eindigen gratis. Dus als je vast ergens in uw praktijk, soort van tevreden, maar ook een soort van saai, blijven gaan. Vn-stick zelf. En zie hoe de vn-plakken verandert je leven uit de mat.

"Analyse en experiment samen te gaan, en morgen bent u aan om opnieuw te denken, doe ik de oude vormen, of is er een nieuw gevoel? Kan ik de uitbreiding van dit nieuwe gevoel een beetje meer? Als ik niet kan uitbreiden, wat ontbreekt er dan?"

– B. K. S. Iyengar

Sarah Hof is een Geïntegreerde Yoga Tune Up® Docent, ook getraind in Anusara yoga en Jivamukti Yoga, die put uit al deze stijlen in haar onderwijs. Ze leert de wekelijkse Yoga-Tune Up® en Vinyasa lessen op verschillende locaties in Los Angeles, en treinen yoga docenten in de anatomie en in Yoga Tune Up® in het hele land. Vind haar Yoga-Tune Up® schema hier of lees meer op haar website.